veien blir til hvis man går

fredag 25. april 2014

Flettesett i vårsola


Det ble en liten bloggpause i mars/april - beklager det. Vi er i prosessen med å selge det store hvite huset og skal flytte hele familien vår til Bergen i sommer. Vi har tilogmed kjøpt hus - en liten stund så det ut som jeg måtte endre bloggnavnet til marion i den lille toromsen på Åsane (ingenting galt med Åsane, men det var ikke der vi ville bo). Det er dyrt å kjøpe hus ! La oss håpe at også noen vil kjøpe det store hvite huset vårt utenfor Trondheim.

Jeg har hatt flere prosjekter av pinnene siden sist, to barselgaver; den ene er overlevert allerede til en skjønn liten skatt som jeg gleder meg til å se snart:




Strikkefakta:

Oppskrift: Bella teppe (Ravelry link) fra 
Babystrikk på pinne 3 av Lene Holme Samsøe

Garn: rester av hvit babyull, ca 5 nøster til sammen

pinne 3


Nå er jeg akkurat ferdig med en ny barselgave til en annen liten venn som ikke har kommet til verden enda. Jeg har strikket vendejakke; den nyeste gratisoppskriften fra Nøstebarn som du kan finne her. Jeg synes fletten var så fin at jeg la den til på Babylueoppskriften til Nøstebarn - voilá matchende sett.






Strikkefakta:

Oppskrift: Vendejakke (gratis oppskrift fra Nøstebarn)
 av Kathrine Bauck-Nordeide og Babylue fra Strikk til Nøstebarn

Str: 0-3 mnd. Som vanlig er Nøstebarn stor 
i størrelsene, men på en jakke til nyfødt 
synes jeg ikke det gjør noe - brett opp ermene så kan 
du ha jakka til sikkert 9 mnd


Garnforbruk: ca 60 gram på jakken og 20 på luen




Siden sist har jeg kost meg i Istanbul med mamma og min 80 år gamle bestemor (!! Det var hennes bursdagsgave fra oss) OG jeg har hatt min første bloggbursdag 14. april. 

Tusen takk for alle fine kommentarer dere legger igjen, det inspirerer og varmer. Blogging er gøy. Nå håper jeg jeg ikke blir helt bort i all flyttingen, men om dere har lyst til å følge meg på instagram heter jeg det samme der - og er litt mere aktiv.

Nå skal jeg kose meg med å lese favorittbloggene mine. Ønsker dere alle en strålende helg; legger ved et bilde fra turen vår.


Strikketid på ferie er gull



15 kommentarer:

  1. Så fin jakke, lurer meg på om ikke babyen her trenger en sånn! ...og velkommen til Bergen. :)

    SvarSlett
  2. Nydelig jakke, den fletta gjorde seg virkelig!
    Lykke til med hussalg og flytting :)

    SvarSlett
  3. For noen vakre strikkerier! Tror det er på tide at jeg også prøver meg på fletter.. :)

    SvarSlett
  4. Den fletten gjorde seg på jakken og luen må jeg si! Utrolig fint :) Kanskje jeg må herme ;)

    SvarSlett
  5. Nydelig sett og teppe. Så heldige de er som får dette!!!! God helg - og lykke til med flyttingen!!

    SvarSlett
  6. Lekker jakke og lue! Nå satte du meg på en god tanke. Jeg blir mormor igjen i mai, og den jakken fikk jeg lyst til å strikke. Lekkert teppe også. Jammen har du vært flink midt i flyttesjauen! Lykke til i Bergen!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Nydelig sett di har strikket, og misunner tålmodigheten din angående Bella teppet;) Lykke til med hussalget, det kommer nok til å gå fort skal du se. God helg!

    SvarSlett
  8. Kjempe fint sett :) Likte godt fargen.

    SvarSlett
  9. Det teppet var helt nydelig, men ser for meg at det måtte være en tålmodighetsprøve å strikke!? :) Likte veldig godt settet også, mulig jeg kommer til å strikke denne jakken selv :)

    SvarSlett
  10. Så fine barselgaver! Teppet var bare helt nydelig!

    SvarSlett
  11. Helt nydelig, tusen takk for link og ha en flott uke, klem fra Beth

    SvarSlett
  12. For noen flotte barselsgaver du har laget! Likte godt fargen på jakka og lua. Lykke til med flyttingen dere har foran dere! Vi har også kjøpt hus og flytter om noen uker, det er jammen mye arbeid...

    SvarSlett
  13. Lykke til med kjøp, salg og flytting! Utrolig flott med den fletta - en ekstra personlig touch på settet :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Legg gjerne igjen en kommentar - det er stor stas!