veien blir til hvis man går

fredag 5. april 2013

Melker i vårsola



Tross snøvær velger jeg å insistere på at det er vårsol idag. Været var uansett så fint at jeg kunne ta bilder av lillemors Melker jakke fra Pickles






Knappene er kjøpt på den lokale strikkebutikken - men er redd de er litt små.




Sånn ser den ut bakfra.






Strikkefakta:

Oppskrift: jakken fra Melkers barnehagesett, tilpasset et tjukkere garn

Størrelse: 1-2 år, tipper i praksis 2-3 år.

Garn: ca 130 g abuelita tjukk merino i fargen sand og ca 30 g abuelita tjukk merino multi i fargen grønt&rosa. 

Pinner: 5 1/2



Jakken var lett å strikke, tjukt garn på tjukke pinner, tror jeg brukte tre dager på den. Rundfelling liker jeg også å strikke. Et morsomt prosjekt.


Har du fått nyte vårsola enda?




4 kommentarer:

  1. Heia Marion! Så artig og trivelig blogg. Godt å få litt mer inspirasjon for en strikker i startgropa som meg.. Men jeg har faktisk kommet ganske langt med oslo-anorakken- som er mitt første ordentlige "plagg"...:) Storm hilser til Vera:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!

      Takk for det, gøy å blogge!

      Og ikke minst, gøy å strikke! Så arti at du har heve deg på strikkebølgen. Går litt tregt i begynnelsen, men med barneplagg blir man jo ferdig etterhvert og kan ta resultatet i bruk. Oslo anorakken har jeg også strikket, veldig fine gensere!

      Lillemor hilser masse tilbake! God helg :)

      Slett
  2. Nydelig jakke! Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Lise!

      Jakka går fort å strikke, oppskriften anbefales. Så ligger også størrelse 5-6 år gratis på Pickles sine nettsider.
      Håper helga var kos!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Legg gjerne igjen en kommentar - det er stor stas!