veien blir til hvis man går

onsdag 10. april 2013

Stjernetunika i restegarn



En ganske knæsj Enkel tunika fra Pickles i restene etter melker jakka til lillemor og Oslo-anorakken til lillemors venninne.

Garnet var egentlig innkjøpt til en Oslo-anorakk, men etter å ha sett multigarn-effekten i Oslo-anorakken til lillemor ombestemte jeg meg. Det er noe med multifarget garn med korte skift som tiltaler meg når jeg ser nøstet - men så liker jeg ikke det rotete utrykket det gir etter å ha strikket det opp. 

I små deler av plagget kan det likevel gi en fin effekt, som her:





Kjolen sett bakfra.

Jeg valgte én knapp i stedetfor to, siden den var så stor. Hentet fra knappelageret jeg har arvet fra min bestemor, som i sin tid arvet det fra en nedlagt knappebutikk - mange skatter her altså.




Stjernen broderte jeg på med attersting. Ikke veldig lekkert 

men satser på at det ser ut som det skal være sånn - shabby røfft kanskje?

Strikkefakta:

Oppskrift: Enkel tunika fra Pickles, tilpasset et tjukkere garn

Størrelse: 2-3 år, passer fint

Garn: ca 30 gr Abuelita tjukk merino multi grønt&rosa, ca 50 g av hver farge Abuelita tjukk merino, her sand og koks

Pinner: 5 1/2


Action-bilde av lillemor som for øyeblikket er bestukket med kjeks:



Også dette prosjektet var morsomt å strikke og gikk fort. Dette plagget tror jeg er en sånn tunika som begynner som kjole, fortsetter som tunika og ender opp som topp - varer i flere år med andre ord. Absolutt en ny favoritt.

Har du noen Pickles-favoritter?

Jeg har foressten tatt 3 lodd i Momokos blogglotteri. Kanskje vinner jeg den herlige fluesoppsokkeoppskriften.


Jeg har også registrert bloggen på bloggurat.no. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Legg gjerne igjen en kommentar - det er stor stas!