veien blir til hvis man går

onsdag 17. april 2013

Garn-shoppe-stopp!

Garnlageret mitt for øyeblikket

Jeg elsker å handle garn. Jeg synes det er så fantastisk å fantasere om hva garnet skal bli. Starten på et nytt strikkeprosjekt vekker en euforisk stemning hos meg. Hvert garnnøste representerer uendelige muligheter.


Babyull-restekurven
Meeeen - nok får være nok. I hele 2012 hadde jeg garn-shoppe-stopp (med unntaksregler såklart). Det har jeg også i 2013. Reglene er som følger:

- Strikk først ferdig nåværende prosjekt 
- Strikk så ferdig en Ufo (UFerdigObjekt for de uinnvidde)
- Begynn deretter på et prosjekt som tar i bruk noe fra garnlageret (bildet over her)
- Så, om du har tenkt godt i gjennom det OG har samvittighet til det, kan du kjøpe garn - men kun til et planlagt prosjekt (ingen impulshandel med andre ord)

Det som alltid skjer er at en eller annen deadline dukker opp. Nå er det strikk til 17. mai. Deretter blir det bryllup og barselstrikk. Plutselig har en liten venn bursdag. Alle disse svært viktige anledningene har jo såklart snikerett i køen, det vet jo alle. Så da plutselig vokser garnmengden, nesten helt av seg selv vil jeg si.
 
Nøstebarn-rester, en verden av muligheter
Nok om det, det som faktisk er helt lov når man har garn-shoppe-stopp, er garnbytte (hurra!). Garnbytte kan være en genial måte å gi lekre garnnøster som aldri har kommet til sin rett et nytt hjem (og dermed nye muligheter). Og du får noe spennende tilbake, uten å ha brukt penger på det! Garnbytte kan skje på mange vis. En idé kan være å avtale en garnbytterunde på strikkekafé, i syforeningen eller på nettet.

Den stilige bloggen Wool-Rocks!  arrangerer garnbytte og vil du være med sjekk her. Reglene er greie; gi vekk noe fint (som du ville likt å få selv) - og gjerne noe attåt, men ikke verdt mindre enn 10 euro. Jeg har meldt meg på og gleder meg til å få noe spennende i posten. Bli med da vel!

Jeg vil foressten anbefale å rydde i garnet ditt, plutselig finner man nye spennende fargekombinasjoner, som her på bildet. Var ikke det stilige farger? Garnet er Abuelita baby merino fra Pickles, i fargene vinterkinn, koks, gråpus og sitron. Garnet er gått ut, men erstattes av Abuelita 3-tråds merino.

Ahh, gleder meg til begynne på neste prosjekt, vel og merke etter bunaden og bunadsokkene.



Hva er ditt neste drømme-prosjekt?


4 kommentarer:

  1. Kjenner til det med garnstopp ja :-)Siste halvdel av 2011 kjøpte jeg ikke garn i det hele tatt - dette varte litt ut i 2012. Det siste året har jeg kjøpt garn, men det har vært til prosjekter jeg begynner på med en gang, og som ikke rekker bli en UFO - dvs at garnlageret ikke vokser. Enda er jeg ikke i nærheten av å se enden på lageret mitt :-P Lurer litt på om garn formerer seg når det blir liggende jeg ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det er godt å høre at vi er flere. Du har jo vært flink lenge! Er vanskelig når man bare har to hender, skulle gjerne strikket mange prosjekter samtidig.

      Koselig at du er innom her foressten.

      Ha en fin strikkekveld :)

      Slett
  2. Du virke hakket meir sjøldisiplinert enn meg når det komme til garnshoppestopp! Eg klare nokre veker, og så trør eg uti salaten med begge beina. Du kan jo sjå kossen den garnslankegreia mi for 2012 gjekk her!
    http://vrangmaska.blogspot.no/2013/01/arsoppgjer-2012.html

    Kjekk blogg du har, glad eg kom over den i dag. Nå skal eg lesa meg bakover og kosa meg med fleire velskrevne innlegg!

    SvarSlett
  3. Hei!

    Snakker om disiplinert, du har jo til og med en egen blogg for garnslanking! Ser jo at det ikke gikk så bra i 2012, hehe, men spøk til side - det kunne skjedd hvem som helst. I allefall meg!

    Lykke til med garnslankinga. Og takk for at du liker bloggen min, jeg er ny i strikkebloggeverden og ganske ivrig enn så lenge ;)

    God strikkekveld!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Legg gjerne igjen en kommentar - det er stor stas!