veien blir til hvis man går

søndag 14. april 2013

Vennebukser





Ifølge storebror har venner likens, altså det samme som hverandre. Og han og lillemor er bestevenner (iallefall en gang i ny og ne).

Av restene til Oslo-anorakkeneMelkerjakka og Stjernetunikaen har jeg endelig fått brukt opp multigarnet og strikket vennebukser. Vennebukser fordi de er nesten like. Og fordi de er så grelle at jeg er usikker på om noen andre bukser vil være venner med disse buksene. 

De er også mitt bidrag til Pinnekrokens april-utfordring med tema Vennskap.






 



Garnet opptrer ulikt etter masketall på rundstrikken. Som dere ser på bildet ble storebror sin bukse litt mer regnbueaktig mens lillemors litt spraglete. Neste gang jeg skal prøve multifarget garn tror jeg det blir med lange fargeskift, som Kauni garnet jeg har hørt så mye fint om.

Dette blir det siste innlegget med multifarget garn på en stund kjenner jeg.

Selve oppskriften gikk greit, men jeg har gjort noen endringer. Jeg la opp 96 m til lillemor og 104 til storebror. Så strikket jeg en hullrad etter 4 cm som jeg skal ha strikk i. 

Buksene er gode som barnehagebukser under dressen, eller regnbuksa nå på våren. Strikker du de 10 cm lengre kan ungene bruke de med oppbrett i begynnelsen. Storebror fikk en slik da han begynte i barnehagen som først nå er blitt for liten, 2 1/2 år senere. 


Strikkefakta:


Størrelse: 3/4 og 7/8 år - her strikker man så langt man
orker

Garn: Abuelita tjukk merino multi i fargen grønt&rosa og grønn&gul&brun 
og rester av Abuelita tjukk merino i fargen koks, sjokolade og scarlet

Forbruk: 180 gram på lillemors og 230 på storebrors

Pinner: 5 1/2


Har du noen erfaringer med multifarget garn?




7 kommentarer:

  1. Veldig morsomme og partiske bukser. Men må nok si meg enig med deg at fargene var litt grelle, og at det der godt de har hverandre:) men uansett er de nok kjempe gode for dem som skal bruke dem, og foruten om fargene er de jo fine :)

    SvarSlett
  2. Hehe, ja enig med deg. Tror ikke jeg er fan av plagg uten mønster i kun multifarget garn. Men nøstene ser jo så fine ut! Neste gang tror jeg det blir kauni på meg.

    Men som du sier er buksene veldig gode barnehageklær. Og i barnehagen er det kanskje litt gøy med grelle farger?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, i barnehage kan de grelleste fargene bli dem kuleste! Tror meg... Jeg jobber der og har 3-4 åringer på avdelingen min. Helt utrolig hva de liker best av merkelige kombinasjoner :)

      Slett
  3. Skjønneste barnehagebuksene jeg har sett på lenge <3

    Tusen takk for bidraget til Pinnekrokens aprilutfordring!

    Hilsen Eirin,
    Pinnekroken

    SvarSlett
  4. Tusen takk selv, flott at dere vil orge en slik blogg - morsomt å se alle de flotte bidragene!

    SvarSlett
  5. Vi tilbyr alle typer lån, for eksempel investeringslån, prosjektfinansiering og økonomisk støtte til enkeltpersoner, bedrifter over hele verden. Vi gir midler med en rente på 3%. Få lån på syv (7) virkedager.

    E-postadresse: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +18474539904

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Legg gjerne igjen en kommentar - det er stor stas!